En ny undersøkelse foretatt i november 2009 av Synnovate i USA viser at den vanligste Munn-til-Munn aktivitet var å hjelpe en venn eller et familiemedlem med en kjøpsbeslutning. Mer enn 50% av respondentene oppgir dette. Samtidig sier litt over 40% at de gir råd offline (ansikt-til-ansikt eller via telefon) om noe de har lest online.
Dette er et sterkt bevis og støtte til fordelingen 90/10 Offline Munn-til-Munn mot Online Munn-til-Munn.
[…] til hverandre eller ved at folk sender hverandre tekster hentet fra internet (Mer om dette her og her). Hvordan ønsker man å bruke de sosiale media? For DET må være det essensielle spørsmålet. […]
Tilbakeping av Må man være på FaceBook eller Twitter? « Munn-til-Munn — 09.09.10 @ 09:04 |
[…] Det er bare 13% av tenåringers snakk om merkevarer som foregår online via chatting (7%), sosiale media (3%) og e-mail (3%). Resultatene føyer seg godt inn i resultatene fra tidligere undersøkelser, nemlig at 90% av samtaler om merkevarer foregår offline, mens kun 10 % foregår online (les mer her og her). […]
Tilbakeping av Ukens tips (40-2010): Mesteparten av tenåringers snakk om merkevarer foregår offline « Munn-til-Munn — 07.10.10 @ 08:38 |