Munn-til-Munn

14.05.14

Ukens tips (20-2014): Bemerkelsesverdig kundeservice bør ikke stoppe ved disken

Filed under: Ukens tips — Roy Dahl @ 11:43
Tags: , , ,

En god definisjon av ordet «markedsføring» er: «Få tak i og beholde kunder». Denne definisjonen gjør at alle i en bedrift er å anse som markedsførere, helt uavhengig av hvilken funksjon de har. Fordi alle i en bedrift er på en eller annen måte involvert i eller møter kunder og potensielle kunder.

Dermed er det ikke bare opp til personen som sitter bak velkomstdisken til å få kunder til å føle seg velkomne, og det er ikke bare hjelpesenterets oppgave å fikse ting for en opprørt kunde. Dette er oppgaver alle i en bedrift har som møter eller støter på en kunde.

Bemerkelsesverdige kundeopplevelser stopper heller ikke ved folkene som jobber i bedriften. Man kan i tillegg vise kundene at man tenker på selv de minste detaljer for å få kunden til å trives.heismatter

Et litet eksempel på dette er hotellet W i New York som skifter mattene i heisene sine tre ganger hver eneste dag. Mattene har påskriften «God morgen», «God ettermiddag» og «God aften» avhengig av hvilken tid på døgnet det er.

Alle gjestene på hotellet ser på den måten at personalet på hotellet jobber døgnet rundt for å få hotellet til å se flott ut. På toppen av dette er disse heismattene en liten og relativt ubetydelig del av hotellet. Men om de legger inn såpass mye krefter på å få heisene til å se bra ut, kan man selv tenke seg til hvor godt de vil behandle gjestene sine når det står på viktige ting og detaljer.

Hvordan bruker du de små detaljene til å gjøre kundene dine spesielle?

 

Likte du innlegget? Del med en venn.





Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.